אלי ציפורי
12.1K subscribers
7.78K photos
393 videos
111 files
2.07K links
האמת על תפירת התיקים
Download Telegram
תדמור: החברות בינך לבין מילצ'ן לא הייתה הדוקה; נתניהו: אני אומר לך שאתה טועה. אגיד לך למה אתה טועה, כי פגשתי אותו בארץ וגם בחו"ל. הייתה לו דירה בהרצליה, היינו נפגשים שם. לא זוכר מתי. הייתה לו אחוזה בפריז, היינו נפגשים שם (נתניהו מאשר שוב שמילצ'ן מימן לו הטיסות לפריז והשהייה שם כשהיה מחוץ לפוליטיקה)
***************
תדמור: אני רוצה לדבר איתך עכשיו על האופן שבו התפתחה מערכת היחסים שלך עם ארנון מילצ'ן שנפגשתם באקראי במסעדת טורקיז.... הוא הציע מתישהו לך סיגר וראה שאני מאוד נהנה ואחר כך הוא הביא קופסא...
השופטת פרידמן-פלדמן: מה השאלה?
תדמור: איפה התרחש האירוע שר מילצ'ן מציע לך פעם ראשונה סיגר?
נתניהו: אני זוכר להגיד לך? אולי כשנפגשנו בפריז אם זה היה בשעה ארבע או שבע? לא זוכר. בטורקיז לא נתן לי סיגר. המשפחה התחברה, אמו ושרה. הפגש האקראי הזה היה חיבור מאוד אנושי. דווקא כי הפסדתי ואין לי עתיד, זה חיזק את זה. בכל זאת היה קליק... תתפוס אותי במילה, מפגש ראשון או שני. אני אומר שמילצ'ן נתן לי סיגרים כל הזן. כל הזמן.
תדמור: נפגשתם בפריז ונתן סיגר?
נתניהו: לא זוכר, אם היית מבקש הייתי מציג לך נסיעות ומפגשים. אני אומר לכם כבודכם למרות שלא יכול לזכור מתי קיבלתי סיגר ראשון לפני 26 שנים. היה מביא סיגר ועוד סיגר, ואחר כך קופסא. הוא הבין שאני אוהב סיגרים.
תדמור: אתה זכרת טוב מאוד, אני רק שואל איפה.
נתניהו: אני זוכר במפגשים הראשונים, במפגש הראשון שלא זוכר איפה ומתי היה. אני אומר לך בצורה חדה וזו תשובה הכי חדה שבמפגשים האלה בשלוש השנים אלה שאני לא ראש הממשלה הוא מביא לי סיגרים ולשרה שמפניות. ארנון אדם מאוד חם, מאוד נדיב. ידוע שבאים אליו הביתה, מקבל מיסטר סיגר. מופיע על השער של המגזין שנותנים לו סיגר כי ידוע שהוא נותן סיגר גם שמפניות לעצמו ולמי שהוא יכול. זה לא היה דבר חריג, זה היה למען כולם.
תדמור: החברות לא הייתה הדוקה כפי שאתה מתאר
נתניהו: אני אומר לך שאתה טועה. אגיד לך למה אתה טועה, כי פגשתי אותו בארץ וגם בחו"ל. הייתה לו דירה בהרצליה, היינו נפגשים שם. לא זוכר מתי. הייתה לו אחוזה בפריז, היינו נפגשים שם.
תדמור: כמה פעמים היית באחוזה?
נתניהו: כמה פעמים, יותר מפעם אחת. בפריז הייתי כמה וכמה פעמים באחוזה. לא פעם אחת או שתיים. בהזמנתו ואירוחו המלא, טיסות ומלונות פאר. כל הנסיעה הזו שמה את כל הסכומים לצחוק. גם במפגשים האלה היה סיגרים ושמפניה. אם הייתי באחוזה שלו זה פעם אחת גם מחוץ לפריז.
תדמור: אדוני נהנה מהאחוזה. מתי היית שם לראשונה?
נתניהו: לא עשיתי סדר של כל הפגישות, קל מאוד היה לברר זאת. אני אומר לך ואל תסתור אותי כי אני אומר את האמת, זו האמת שאני זוכר לפרטים א לא יכול לסדר בסדר. בהגדרה זה בשנים אלה. כי לא יכולתי להתארח על חשבונו פעם אחר פעם ולטוס על חשבונו פעם אחר פעם כשאני בתפקיד או חבר כנסת. לכן זה היה בתקופה הזו, הרבה נסיעות, כולל מלון, הכול על חשבון מילצ'ן.
תדמור: איך שילם?
נתניהו: לא יודע אם עשה זאת בכרטיס אשראי. הכל היה מותר בהוצאות שלו, אל תנסה להדביק לי מילים. אני אומר שבשלוש השנים האלה, היו הרבה הרבה מפגשים עם מילצ'ן בחו"ל וגם בארץ. פגשים בחו"ל מימן הרבה פעמים, גם בפריז. אני זוכר את המלון, הוא דרש את המלון הזה. אני לא מכיר בפריז... כשהלכתי להתארח בביתו לא ישנתי שם, אבל ביקרתי שם. האירוח היה במלון פלאזה, ניו יורק מלון מארקס כמה וכמה פעמים. מפגש ראשון לא זוכר לסמן אותו, אני אומר שהמפגש הראשון אתה לא יכול למקם אותו, הוא ראה וידע שאני אוהב סיגרים. היה מביא. כשהיינו נפגשים בארץ היא מביא קופסאות סיגרים. לפעמים קופסא אחת ומעת לעת שתי קופסאות.
תדמור: אני אומר לך שבמשך חודשים רבים בחקירותיך, כמעט שנה, לא הזכרת את כל המפגשים בינך לבין מילצ'ן בהקשר של בניית הקשר ביניכם. רק אחרי שהציגו לך דוח כניסות ויציאות ומראה שמילצ'ן לא בישראל, אמרת לראשונה שבעצם המפגשים היו בחו"ל. מה עמדתך בעניין?
נתניהו: ואוו! זו הוכחה פנטסטית! אני יכול לזכור איפה היו המפגשים? אני נחקר בשנת 2016, זה אבסורד! אני לא זכרתי בדיוק.
חדד: אנו זכאים למראה מקום (על מה שנתניהו אמר)
תדמור בתשובה מדהימה: אני לא יכול להראות מה שאין
נעה מילשטיין: אמר שזה עלה לראשונה בדוח כניסות ויציאות.
חדד: וגם שאלו לפני כן ואמר חברי
השופט שחם: אדוני צודק.
תדמור: אני אומר למר נתניהו, עד שלא הציגו לך את החשבוניות של מילצ'ן וכניסות ויציאות, מילצ'ן כמעט לא נמצא בישראל, אתה אומר שהמפגשים היו אז רק בחו"ל.
נתניהו: לא יכולתי לזכור 16 שנים לאחר מכן. בחקירה אני אומר כל זמן מתי נתן לי? מהיום הראשון שנפגשנו אחרי טורקיז. לא יודע מתי הזמן הראשון. אני זוכר שזה היה טורקיז. לא זוכר זמן ומקום. אז קודם כל אני אומר אמת, איפה נפגשנו, אולי בישראל, פריז לא יכול לדעת. אני אומר כאן וגם לא שאלו אותי. שאלו על חו"ל?
תדמור: אתה אמרת באמת לא זוכר, אני אומר לך ומציג מילצ'ן לא נמצא כמעט בישראל.
‏בום!
‏השופט שחם תופס את הפרקליטות ויוני תדמור בשקרים עם הדו"ח כניסות ויציאות של מילצ'ן: תלמדו לדייק כשאתם מביאים את הנתונים האלה. להשתדל לדייק כשאתם אומרים דברים (איזה רמאים והשופרות כמובן לא מדווחים!)
‏******************

‏לתמיכה בפעילותי:
‏⁦ elizipori.co.il/donations/

‏תדמור: אתה אמרת באמת לא זוכר. אני אומר לך ומציג לך מילצ'ן לא נמצא כמעט בישראל
‏נתניהו: הוא נמצא פעמיים.
‏תדמור: הוא נמצא.
‏נתניהו: אז למה אמרת כמעט לא נמצא בארץ.
‏תדמור: טורקיז, מאי 99, מאז ועד נובמבר 2000 כשנה וחצי מילצ'ן נמצא בארץ 5 ימים.
‏נתניהו: כמה זמן הוא נמצא?
‏תדמור: שלוש פעמים, ביחד 5 ימים.
‏השופט שחם: איך הגענו ל-5 ימים?
‏תדמור: 5 ימים בשנת בשנת 1999.
‏השופט שחם: אני רואה כניסה, אני לא רואה יציאה, איך אתם סופרים את זה. כניסה 6.9, יציאה אני לא רואה.
‏השופט שחם: תלמדו לדייק כשאתם מביאים את הנתונים האלה.
‏תדמור: אנו רואים כניסה ולא רואים יציאה, טעות שלנו. יש כניסה נוספת. ברור שמילצ'ן לא נמצא כל התקופה, הוא לא גר כאן. יש כאן עוד תקופה שלא ברור...
‏השופט שחם: להשתדל לדייק כשאתם אומרים דברים.
🔴 נתניהו ממשיך ללעוג לתדמור: הייתה תמונה שאני זוכר בבירור. כשאני אדם פרטי, בתמונה הזו אני באחוזה של מילצ'ן לדעתי. בתמונה הזו רואים אותי רחמנא ליצנן, מעשן סיגר ביחד עם אורחים. אתה מכיר את התמונה הזו? אז למה לא הבאת אותה? מבקש להעיד על תמונה מאוד נחמדה שלי ושל ארנון עם אחרים ואני מחזיק שם סיגר, תמונה אינטימית מאוד. הסיגר ניתן על ידי מילצ'ן בתקופה שלא הייתי איש ציבור. אז הנה ראייה חפצית. התחיל לתת לי סיגרים אז. הצטלמנו באינטימיות וחום גדול כאשר לא הייתי איש ציבור. עובדה שיש תמונה כזאת, עו"ד תדמור לא מכחיש זאת (נתניהו פונה לשופטים).
🔴 נתניהו ממשיך לחבוט בתדמור: אנשים יכולים להיות בקשרי חברות שאתה לא מכיר בהם. אתה לא חושב שיש קשרי חברות כי מי שיש לו כסף לא יכול להיות לו קשרי חברות. עם שניים אלה (מילצ׳ן וספנסר) ביטאו קשרי חברות עם מתן סיגרים לחבר שאין לו הרבה תענוגות... היו עוד חברים שבאו והיו נותנים לי סיגרים כי גם הם ידעו זאת. אדם בא ומגיש סיגרים. ממש פשע נגד האנושות. על זה מטרטרים מדינה שלמה!
ואווו!
🔴 תדמור: אמרת שיש לך קשר עם חברים.
🔴 נתניהו: החרבתם את כולם. אחרי 7 שנים שלא הייתי בקשר אני מרים אליו (למילצ׳ן) טלפון. אני אומר לו ארנון סוף סוף אפשר לדבר אחד עם השני. ודאי. אז מה? לצערי עדין״ים לא נפגשנו. מקווה שזה יקרה בשנים הקרובות. אתם קטעתם הרבה קשרי חברות. יש מישהו שאני לא רוצה להגיד את שמו…
תדמור: מקריא מעדות מילצ'ן בברייטון: "היינו באמת חברים. אנשים מתחברים צ'יק צ'ק, הסיבה השנייה, ממילא הייתי קרוב לראש ממשלה שמעון פרס";
חדד: כתוב בלאו הכי קרוב לראש הממשלה שמעון פרס, גם לאריק שרון בתוך מאמצי מאחורי הקלעים כאילו לפלסטינים. הוא איש של שלום אז הוא התקרב.
תדמור: קרוב לראש הממשלה, שמעון פרס ואריק שרון
נתניהו: אז מה השאלה?
תדמור: אתה מאשר?
נתניהו: זה מה שהוא כותב כאן זה אני צריך לאשר? אמרתי משהו אחר, יחסי הקרבה שהיו לנו המיוחדים לא נבעו מזה שאני ראש הממשלה או שאהיה ראש הממשלה. אלא קליק. מתחברים צ'יק צ'ק. כמו שאומר - "היינו באמת חברים" זה לא תואם לתזה שלך. הייתה כימיה שנוצרה בינינו כשאני אבק פוליטי.

תדמור: האם לא הכרת בזמן אמת יחסים עם שרון
נתניהו: ממה שאני התרשמתי אמרתי לכם. היה לו קשר רגשי עמוק עם שמעון פרס ולא התרשמתי שהיה לו קשר כזה עם אריק שרון. זה הרושם שלי. אתה רוצה לפרש דבריו אחרת? זה הרושם שלי

אני חושף פה פרטים רפואיים אבל נקבעה לי פגישה אצל רופא שיניים. אודה אם נסיים ברבע לארבע .

השופט בר-עם: נסיים ברבע לארבע
🔴 שעת סיפור/תדרוך: דליפמן הברברי והאלים בשיחה היום בבית המשפט עם הילה קובו (איתה הוא מיודד), דוברת הפרקליטות, כשלצידה עוד רל״ביסט מרושע במיוחד - משה גורלי מ״כלכליסט״.
🔴 השערורייה הגדולה: קובו, שמגדירה את עצמה כ״מנהלת תחום דוברות״ נוכחת בכל דיון במשפט נתניהו ואחראית בפועל להרעלת השופרות. קובו הרל״ביסטית אף גידפה בעבר את יאיר נתניהו.
🔴 מעניין מה קובו חושבת על דליפמן הברברי שדחף/היכה אישה בבית המשפט. אה, בחונטה מצופפים שורות, כי עכשיו צריכים את דליפמן שיהדהד את השקרים של תדמור, תירוש וקובו מתוך אולם הדיונים.
‏תראו את הלחץ של הפרקליטות
🔴 נתניהו מעיר לתדמור: תכינו את הדברים מראש, תכינו כמה עמודים לפני ואחרי ונחסוך זמן (רמז ברור לכך שהם מנסים להטעות אותו).
🔴 תדמור: ההגנה יושבת ליד העד ואם אפשר לא לדבר עם הגב' מילשטיין בקול כדי שלא יקרין לרוה״מ.
🔴 בלתי נתפס! תדמור גם רוצה שעורכי הדין של נתניהו לא ידברו ביניהם במהלך הדיון!
🔴 הפרקליטות המושחתת נואשת.
תדמור מזכיר את הדס קליין בהקשר לפגישה של נתניהו עם הרצוג; נתניהו צוחק בקול: מה אומרת הדס קליין, הייתה פגישה או לא הייתה פגישה?
**************
נתניהו: לא זוכר עם קיימתי פגישה אצלו (מילצ'ן) בבית ינאי עם הרצוג. לא זוכר השתדלויות של מילצ'ן. מילצ'ן חשב שהוא עוזר לקדם דברים, הוא לא היחיד. לא רק שהוא לא היחיד, הוא אחד מיני רבים שכל אחד חושב שהוא יצר קואליציה והביא לתוצאה. זה נדוש ושגרתי, אבל לחשוב שהוא היה מרכזי...
תדמור: הדס קליין אומרת ב-5.7.2022, "לימים יום אחרי זה התחילו פרסומים על הפגישה הזו.

נתניהו צוחק בקול: מה אומרת הדס קליין, הייתה פגישה או לא הייתה פגישה? אולי זו פגישה מתוכננת, זה מה שאני שואל אם הייתה פגישה.
תדמור: "בוז'י הגיע, נתתי לנתניהו סיגר, נתתי מעטפה לבנה", היא מתארת פגישה בינך לבין הרצוג שאז עמד בראש מפלגה פוליטית. מתארת פגישה כזו, לימים התחילו פרסומים על הפגישה. בוז'י התקשר אליי היסטרי, נתתי סיגרים לראש הממשלה בהיותו בבית ינאי". האם אתה זוכר?
נתניהו: לא זוכר. אני גם קורא את התגובה שלי. לא רוצה לפגוע. אני רוצה להראות לך איזה חשיבות אני מייחס לפגישה הזו. ביג דיל! לא זוכר הפגישה. אבל ממה שאני קורא, וחבל שאי אפשר לשמוע אותי, אבל אם אכן אמרתי את הדברים, זה רק מוכיח כמה אני לא מייחס חשיבות לפגישה הזו.
השופטת פרידמן-פלדמן: אתה זוכר את הפגישה הזו? השיח?
נתניהו: לא זוכר את הפגישה, לא זוכר את השיח. אני קורא. מעצם הקריאה אני מסיק מזה דבר אחד. פגישה זו לא הייתה חשובה ולא הייתה מרכזית בקואליציה. ארנון לא היה ספק הקשרים שלי. זה קשקוש. הייתה פגישה. נחמד. אז היא דלפה, סו וואט?
🔴 תדמור: אני שואל אם אתה מאשר או לא מאשר שמילצ׳ן מעורב במגעים בינך לבין יאיר לפיד בממשלה שהוקמה בשנת 2013
🔴 נתניהו: ניסה לעשות כמה דברים. אם היה מעורב זו מילה מאוד מאוד רחבה. אתה רומז ולהוביל שלארנון היה תפקיד בממשלה. שוב אני אאכזב אותך, לא ארנון קבע, ולא פגישה אחרת, או ארגון לוגיסטי. מה שבאמת קובע זה מארג האינטרסים. זה הדבר הקובע. אני לא אתקדם לפני שאחדד את הדבר. מה שקובע זה לא איפה סידרו לך את הפגישה ואם היה סנדוויץ או שמפניה. מה שבאמת קובע זה כל מערכת הקשרים שבכלל לא קשורה ולא באה לידי ביטוי במפגש הזה, אלא בהרבה פגישות וגורמים המעורבים לזה ובסוף מגיעים למפגש אינטרסים קיים או לא. האם חשוב שאדם אחד חשב שהוא הביא, או אדם שהיה לו חלק טכני קטן שהביא את זה - זה עצוב. זה לא נכון. מעורבות במובן של סידור הסנדווצ׳ים כן היה.
‏ואוו!
‏נתניהו נוזף בתדמור: אני אומר לך תישאר בנתיב רציני, זה לא רציני
‏*************
‏תדמור: יש למילצ'ן קשר עם דמויות מדיניות בכירות, פוליטיקאים בינלאומיים?
‏נתניהו: כן, ראיתי כאן. לא זכרתי, טוני בלייר. בזמן אמת לא ידעתי שהיה קשר עם קרי לעניין סיפור הויזה שפרץ. בזמן אמת לא ידעתי. ידעתי רק אחרי שיש קשר. עם טוני בלייר לא זוכר. אני חוזר ואומר, חייב להגיד, אני מאוד מעריך את הרצון של ארנון מילצ'ן לעזור ולקדם שלום ועוד אבל זה לא עובד ככה. זה מבטא רצון להיות איש שלום במובן החיובי. אבל זה לא מה שקרה עם קרי ובלייר.
‏תדמור: לא שאלתי אם זה מה שקבע
‏נתניהו: יש כאן הנחה מוסווית שיש ערך מובנה בתוך הקשר. אני מבקש להבהיר, אגיד שוב בדיפלומטיה, זה לא מתחיל להוות משקל כלשהו. זה פשוט לא עובד כך.
‏תדמור בשאלה מטופשת: זה מפריע לקשר? שיש לו קשר עם בלייר וקרי?
‏נתניהו: אתה רוצה שאני אגיד לך מה שהם חושבים ומה שהם אומרים?
‏תדמור: כן.
‏נתניהו: לא אגיד, אכבד את החברים שלי גם פה. הנחה שלכם שמדיניות בינלאומיות שלי עובדת דרך אפיקים כאלה. אני אומר לך תישאר בנתיב רציני, זה לא רציני.
*לשכת ראש הממשלה:*

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים כעת פגישה עם יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ יולי אדלשטיין, בה הובהר כי יש דרך לגשר על הפערים בנושא הגיוס.

ראש הממשלה קבע פגישה בראשותו מחר אחר הצהריים בהשתתפות ח״כ אדלשטיין, אריאל אטיאס ומזכיר הממשלה יוסי פוקס כדי לקדם את הפתרון.
*לשכת ראש הממשלה:*

כפי שנשמע בבירור בהקלטות - ללא הפרשנות המסולפת של ״פרשני״ ערוץ 13 - ראש הממשלה מציין כי הרמטכ״ל ושר הביטחון הקודמים הם שמנעו את הקמת היחידות הייעודיות לשירות חרדים.

לעומתם, שר הביטחון והרמטכ״ל הנוכחיים מקדמים את הנושא בצורה מהירה ומקצועית - ואנו גאים בכך.
*מלשכת ראש הממשלה ומלשכת שר האוצר נמסר בתגובה לדיווח בכאן 11:*

מדינת ישראל לא מממנת את הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה.
🔴 כ-ו-ל-ם ראו איך הנוכל העיתונאי ברוך קרא שיקר בשירות הפרקליטות כשטען שהדפדפת הצהובה של פילבר היא היא ראיית הזהב - למרות שהייתה ראייה מזכה לנתניהו.
🔴 כ-ו-ל-ם ראו את זה, חוץ מברוך קרא שממשיך לפרסם בלופים על תיקי האלפים למרות שהחפפן לא נמצא במרבית הדיונים ואין לו ממש מושג מה קורה בתיקי האלפים.